Różności

Jak stres wpływa na człowieka i jak sobie z nim radzić

Stres jest zauważalnie rozszerzającym się zjawiskiem.
Sprzyja mu wieczny pośpiech, konkurowanie i rozmaite negatywne bodźce. Jak
najszybciej powinno się zacząć sobie z nim radzić, ponieważ często jest to
zapowiedź nadchodzących kłopotów zdrowotnych.

Jakie są źródła stresu?  

Stres pochodzi z różnych źródeł. Rozpoznanie stresu nie
zawsze musi być związane z życiowymi wstrząsami, ale z wydarzeniami, którym
przypisujemy większą wagę. Spośród nich trzeba wymienić: egzamin maturalny,
wyznanie miłości, czy ślub.

Co ciekawe, stres w niewielkich porcjach miewa efekty
dobroczynne. Gdy okazuje się być obezwładniający, oznacza to początek kłopotów,
więc trzeba dowiedzieć się, jak
poradzić sobie ze stresem
. Gdyby to on wyszedł z tej rywalizacji zwycięsko,
staniemy się jego niewolnikami i będziemy cierpieć z powodu uciążliwych
nawrotów epizodów somatycznych. Mogą to być bóle głowy, dysfunkcje układu
trawiennego lub najzwyczajniej w świecie fatalne samopoczucie.

 Wyrzuć stres ze
swojego życia

Jakie metody pomagają na stres? – zastanawia się wielu z nas
w sytuacji, gdy doświadczy podobnego stanu. Gdy pojawia się stres, możemy
odczuć skutki tego stanu. Oddychamy płycej i szybciej, uderzają na nas poty,
pojawiają się mikrodrgawki mięśniowe. Bywają to również inne objawy, w
zależności od przeżywanych indywidualnie emocji. W tej sytuacji, zastanawiając
się, jak przeciwstawić się fali stresu, powinno się spróbować opanować stres przy
pomocy technik relaksacyjnych. Często przyniesie skutek już parę solidnych
wdechów i przeniesienie się w myślach do przyjemnych doświadczeń. Nic nie
zastąpi jednak odcięcia się od stresującego epizodu. Czasem ambicja czy
nadmierny głód sukcesu sprawiają, że przywiązujemy zbyt wielką wagę do
niektórych wydarzeń, oceniając brak powodzenia jako życiową katastrofę. Jest to
podejście, które niezauważalnie przeistacza się w błędne koło. Jeśli zamierzasz
ograniczyć stres, przyda ci się zrównoważony zegar biologiczny – regularne i
zdrowe posiłki, dbałość o sen i wypoczynek, ale także regularna aktywność
fizyczna. Zwłaszcza ten ostatni czynnik pozwala dać upust negatywnym emocjom,
co obniża ilość stresu.